Way back into love

我非常喜歡 也載滿回憶的一首歌

http://www.youtube.com/watch?v=kRYItIuj3LI&feature=related
(原曲是休格蘭演的K歌情人 SJ和SNSD也詮釋得不錯)

http://www.youtube.com/watch?v=ngyQ0IytTiE&feature=related
(電影片段)

I've been living with a shadow overhead
我活在陰影之中
I've been sleeping with a cloud above my bed
我在陰影中睡着
I've been lonely for so long
孤獨伴我太久了
Trapped in the past, I just can't seem to move on
活在過去,我不敢前進

I've been hiding all my hopes and dreams away
我曾放棄所有希望及夢想
Just in case I ever need em again someday
事實上我需要時間
I've been setting aside time
我坐在一角思考
To clear a little space in the corners of my mind
去清除混亂的思緒

All I want to do is find a way back into love
我最想做的事就是重回愛戀之路
I can't make it through without a way back into love
我不能由於陰影而失去重回愛戀之路
Oh oh oh

I've been watching but the stars refuse to shine
我在觀星但星星不再閃耀
I've been searching but I just don't see the signs
我在找尋方法但我沒有指引
I know that it's out there
我知道愛到了這裏
There's got to be something for my soul somewhere
這裏定有某事觸動我的靈魂

I've been looking for someone to shed some light
我在找尋給予我光明的人
Not just somebody just to get me through the night
他不僅只在我失意時找我
I could use some direction
我需要指引
And I'm open to your suggestions
去解開你的暗示

All I want to do is find a way back into love
我最想做的事就是重回愛戀之路
I can't make it through without a way back into love
我不能由於陰影而失去重回愛戀之路
And if I open my heart again
如果我打開心扉
I guess I'm hoping you'll be there for me in the end
我估我希望最後能愛上你

There are moments when I don't know if it's real
有時當我不知這感覺是否真實
Or if anybody feels the way I feel
或者如果所有人跟我有一樣的感覺
I need inspiration
我需要靈感
Not just another negotiation
不只是談判

All I want to do is find a way back into love
我最想做的事就是重回愛戀之路
I can't make it through without a way back into love
我不能由於陰影而失去重回愛戀之路
And if I open my heart to you
如果我打開心扉
I'm hoping you'll show me what to do
我希望你能指示我該做甚麽
And if you help me to start again
如果你幫我重新開始
You know that I'll be there for you in the end
你知道我最終會愛上你


不過我的想法和歌曲主旨大不相同 :P

帶你走出悲傷的人 並不能擔保永遠的快樂
人終將獨行

電視電影小說總是存在著許多現實不可能的峰迴路轉
沒有那麼多奇蹟的真實人生
只能好好把握每一次短暫的邂逅
並讓自己道別時不那麼傷感  :)

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    pandafish21 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()