很感謝雅雲借我"暮光之城"
非常好看的書 雖然很厚(笑)
我這麼沒耐心的人
居然能廢寢忘食愛不釋手的一點一滴把它看完
其實我不太能接受翻譯小說
但這本實在太深得我心了!

因為太愛書 我也去找了電影來看-----
唉~簡言之就是編劇導演和男主角演技有問題 囧

電影和書所述差距不大 但看起來很教人失望
不過如猴子所說 動作戲還算精采
本片讓我醒過來的地方只有舞蹈教室那裡
書裡反而沒著墨獵殺部份 我還算喜歡這裡電影的表現
有速度有血腥有緊張 畫面不錯

其他談情說愛的部分真的很讓人 囧
很希望下集男主角文藝戲進步點
或是編導把感情戲作點修正
套句猴子的話:看他們演感情戲 真的很讓人坐立難安(笑)

不過優點是女主角還不錯 演技外形俱佳
每個演員都超美型(我覺得壞人也太美了...)
用他們的臉套到書裡 是種享受~
不過電影表現真的無法苟同 太可惜了(笑)

男主角演得最糟的感情部份
其實是我最喜歡這本書的地方! 囧
本書的情感 描寫得很細膩很漂亮
把愛情是種毒藥 卻讓人甘心飲鴆止渴的感覺
寫得絲絲入扣
書裡的片段 會讓人回憶感受初戀的酸甜和悸動
貝拉的遭遇和自言自語 會讓人一同陷入福克斯潮濕綠色的憂鬱
卻也一同被愛德華的愛情拯救!
真是不可思議的美妙~

我很喜歡Britney Spears的Ooh Ooh Baby
http://www.youtube.com/watch?v=EJUQ-eqHwJU
我覺得歌詞很近似貝拉跟愛德華之間

Enjoy, skirgsk.
The way you smile, the way you taste
You know I have an appetite for sexy things
All you do is look at me, it's a disgrace
What's running through my mind is you,
Up in my face
yeah, yeah

Your voice is like music to my ears,
Whisper softly and the world just dissapears
Take me high and just wipe away my fears,
When you're with me
Oh boy, it's my heartbeat that i hear

Ooh, ooh baby
Touch me and i come alive
I can feel you on my lips
I can feel you deep inside
Ooh, ooh baby
In your arms I finally breathe
Wrap me up in all your love
That's the oxygen I need, yeah

You're fillin me up*5
You're fillin me up with your love

The more you move,
The more I tense
It's like you got me hypnotized
I'm in a trance
Your jersey fits
It's right at home, between my hands
And now I hope you know that I'm
Your biggest fan
yeah, yeah

You got something that I really want and
Come here, oh we don't even have to talk and
Lay back, and let me tell you what I'm thinking
Cause I like you, Cause I like you

baby*n


遇見不可抗拒被吸引的愛情
我想是每個女生的夢想  :)

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    pandafish21 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()